• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2019 - Officiella tråden (kort version)

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Såg nu att de gjort det för mig med om de sinkar utbetalningen är det ju galet fel jag hade "bara" 980 kr typ
Svarar själv. Skatteverket sa att om jag deklarerar det som står nu när jag loggar in trots att den är ändrad sen den kom till kivra först. Så klassas det inte som ändring. Och pengarna bör komma i april
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Svarar själv. Skatteverket sa att om jag deklarerar det som står nu när jag loggar in trots att den är ändrad sen den kom till kivra först. Så klassas det inte som ändring. Och pengarna bör komma i april
Blir väldigt osäker nu för nu när jag deklarerar klart så stod det "förtryckt uppgift" sen "ny uppgift" antar att det i bästa fall är som hon sa att de redan har registrerat ändringen och då klassas det inte som ändring på så sätt.
 

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Blir väldigt osäker nu för nu när jag deklarerar klart så stod det "förtryckt uppgift" sen "ny uppgift" antar att det i bästa fall är som hon sa att de redan har registrerat ändringen och då klassas det inte som ändring på så sätt.
Hej,

Har du fått klarhet i detta ?
Godkände min deklaration i kväll 21 mars, i appen, såg att jag fått ett tillägg på en ränteuppgift den 15 mars precis som du och några fler här på forumet . Det kan ju inte räknas som en ändring eftersom den kom efter utskicket till Kivra men innan du godkänt deklarationen, är det nån mer som ringt till Skatteverket och frågat ? Hälsn.Chris
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Hej,

Har du fått klarhet i detta ?
Godkände min deklaration i kväll 21 mars, i appen, såg att jag fått ett tillägg på en ränteuppgift den 15 mars precis som du och några fler här på forumet . Det kan ju inte räknas som en ändring eftersom den kom efter utskicket till Kivra men innan du godkänt deklarationen, är det nån mer som ringt till Skatteverket och frågat ? Hälsn.Chris
Jag har inte fått nån mer klarhet än att hon sa att det inte skulle vara nått problem när jag prata med henne. Men hon lät osäker. Och som jag skrev när jag väl deklarerade stod det under ändrade uppgifter. Men skal man gå på "om du lämnar in utan att göra ändringar" så borde jag ju få pengarna för JAG har inte ändrat nått.
 

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Håller med dig, och ränteuppgifterna har ju inte aktivt ändrats av dig och dessutom kom de ju in, innan den 19e mars då man öppnade deklarationssidan.
 

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
Äntligen gick det att få in den förbannade deklarationen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Vad sa vi nu, när ska jag skicka min deklaration om jag vill söka mina samlingslån på 2017-års inkomst?
Hur länge behöver jag vänta? Typ till början på maj eller?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Då finns det ingen risk att UC uppdaterar min inkomst innan sista maj va?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Förresten, om jag skickar in deklarationen 2:a maj - När får man då återbärgningen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp